چکیده :

در مدیریت استعداد این که سازمانها چه افرادي را به منزله استعداد در نظر میگیرند، بسیار مهم است. ای ن پژوهش با هدف اولویت بندي عوامل موثر در انتخاب دانشجویان مقطع دکتري در دانشگاه سیستان و بلوچستان صورت گرفته است لذا پژوهش از نوع کاربردي و روش تحقیق، توصیفی و پیمایشی میباشد. جامعه آماري پژوهش، گروهی متشکل از دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکتري استعداد درخشان میباشند که نمونه اي به حجم 15 نفر بصورت تصادفی، از بین دانشجویان مدیریت و مدیریت آموزشی پذیرفته شده در سال 93 میباشد . برا ي گردآور ي داده ها ي پژوهش از مصاحبه و پرسشنامه استفاده شده است . معیارهاي در نظر گرفته شده شامل: مدرك زبان، تعداد و درجه مقالات، سابقه تدریس، تعداد طرح پژوهشی، مصاحبه دانشگاه، مدرك پیوسته دانشگاهی، سابقه شغلی، نوع دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد می باشد . در ای ن پژوهش ، براي تع یی ن اولوی ت استفاده شده است. نخست با استفاده از ماتر یس DANP معیارهاي اصلی از رویکرد ترکیبی مدل هاي تصمیم گیري چند معیاره مقایسه زوجی، هریک از معیارهاي اصلی براساس هدف تعیین اولویت و سپس برا ي شناسائی روابط م ی ان معیارها از تکنی ک به تعیین اولویت نهائ ی معیارها ANP بهره گرفته شده است. با استفاده از محاسبات سوپرماتریس حد و تکنیک DEMATEL پرداخته شده است. نتایج نشان داده است که از بین معیارها، معیار مصاحبه دانشگاه بیشترین اولویت و معیارهاي تسلط بر زبان ، تعداد و درجه مقالات، تعداد طرحهاي پژوهشی، نوع دانشگاه دوره ارشد، سابقه تدریس، مدرك پیوسته، سابقه شغلی به ترتیب در رده هاي دوم تا هشتم قرار گرفتند.

کلید واژگان :

رویکرد فازي، ارزیابی دانشجویان، انتخاب دانشجویان، مدیریت استعدادها، اولویت پذیرش و جذب



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک