چکیده :

در شرایطی که سازمانها دستخوش تغییر مداوم هستند مدیران نمی توانند با اتکاء به مفروضات و شیوه های سنتی مدیریت،از عهده این تغییرات برآیند؛انها برای بقاء و توسعه عملکرد خود نیاز به نوآوری و خلاقیت دارند .تحقیقات نشان می دهد که یکی از عوامل موثر بر خلاقیت و نوآوری که در نهایت منجر به ارتقاء عملکرد خواهد شد سبک تفکر مدیران است .این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین سبک تفکر مدیران با ارتقاء عملکرد مدیران مدارس منطقه احمد آباد مشهد انجام شد .روش تحقیق استنباطی و از نوع همبستگی بود .جامعه آماری شامل کلیه مدیران مدارس منطقه احمد آباد مشهد بود که برای روایی و پایایی بیشتر تحقیق،پرسشنامه ها که شامل یک پرسشنامه سبک تفکر و یک پرسشنامه ارتقاء عملکرد بود در اختیارکلیه مدیران مدارس قرار گرفت و نمره منظور شد و با استفاده از نرم افزارspssتجزیه و تحلیل شد . نتایج تحقیق نشان می دهد که: در این میان سه نوع سبک تفکر(قانونگذار،اجرایی،قضاوتگر)، سبک تفکر اجرایی همبستگی بالاتری با ارتقاء عملکرد در مقایسه با دو نوع دیگر سبک تفکر دارد.و در بررسی همزمان تأثیرات انواع سبک های تفکر با ارتقاء عملکرد مدیران تنها سبک تفکر اجرایی رابطه خطی معناداری با ارتقاء عملکرد داشته است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که اگر مدیران از سبک تفکر اجرایی بیشتر برخودار باشند، در زمینه ارتقاءعملکرد، وضعیت قابل قبول تری خواهند داشت.

کلید واژگان :

سبک تفکر مدیران مدارس،ارتقاء عملکرد ،مدیران مدارس مشهد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک