چکیده :

در محیط اقتصادی و رقابتی امروزی سازمان ها به منظور حفظ بقای خود به اهمیت ارضای نیاز مشتریان پی برده اند و این رضایت جز از طریق افزایش کیفیت محصولات و خدمات انکان پذیر نمی باشد. شرایط خاص اقتصادی که امروزه سازمان های فعال در آن‌ها به رقابت مشغول‌اند، نیاز مبرمی را برای استفاده از ابزارهایی به‌منظور بهبود کیفیت و تطبیق با شرایط اقتصادی ایجاب می‌کند. هدف این سیستم‌ها و ابزارها بهبود عملکرد سازمان و در نهایت جلب رضایت مشتریان می‌باشد. در محیط اقتصاد و رقابتی، کاهش هزینه‌ها به همراه افزایش مستمر کیفیت محصولات به‌عنوان یک اصل اساسی مطرح شده است. کیفیت یک معیار تصمیم گیری از جانب مشتریان می‌باشد نه ابزار تصمیم برای مهندسان و مدیریت سازمان. در این مقاله سعی شده به اهمیت موضوع کیفیت و مدیریت آن و بررسی اجمالی ادبیات مربوط به آن به منظور روشن شدن زوایای پنهان آن برای سازمان ها پرداخت شود.

کلید واژگان :

کیفیت، مدیریت کنترل کیفیت، مدیریت کیفیت جامع



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک