چکیده :

با افزايش تعداد مؤسسات پولي و مالي بانک‌ها ديگر تنها، به ارائه محصولات و فرآورده‌های خود تكيه نمی‌کنند بلکه، به‌صورت مستمر در پي جذب مشتريان سودآور هستند. هدف بانک‌ها امروزه، نه‌تنها افزايش تعداد و تنوع سبد منابع (مشتريان) است بلكه، مايل هستند آن‌ها را مادام‌العمر براي خود نگه‌دارند، نيازها و خواسته‌هایشان را ارتقا دهند و مديريت نمايند تا موجب جلب وفاداري و اعتماد آن‌ها شوند و سهم خود را از منابع افزايش دهند. روش این تحقيق، توصيفي- پيمايشي و از نوع كاربردي است. براي جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده گرديده و روايي و پايايي آن با استفاده از روايي محتوايي و همچنين آلفاي كرانباخ مورد تائید قرار گرفت. جامعه آماري در اين پژوهش مشتریان شعب بانک ملی در شهر آمل می‌باشد. طرح نمونه‌گیری احتمالي بوده و از نوع نمونه‌گیری تصادفي ساده استفاده گرديده است. براي تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزارهای SPSS استفاده‌شده و تحليل داده‌های مربوط به 316 نفر كه به سؤالات تحقيق پاسخ دادند حاکی از تأیید ابعاد جلب اعتماد مشتریان اعم از وفاداری، صادق بودن، رازنگهدار بودن، شهرت و اعتبار و یاور مشتری بودن است که بر رضایت مشتریان شعب بانک ملی در شهر آمل می‌باشد.

کلید واژگان :

اعتبار، اعتماد، رضایت، مشتری، وفاداری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک