چکیده :

نوستالژی به حسرتی برای بازگشت به گذشته، و یا یک احساس وابستگی به تعلقات و فعالیتهای ملموس یا ناملموس گذشته اشاره دارد و زمانی انسان آن را تجربه می¬کند که جدا شدن از یک دوره ای که در آن حضور دارد را احساس کند. نوستالژی به عنوان روشی برای برقراری ارتباط با مشتریان، مورد توجه بازاریابانی قرار گرفته است که تاکنون از طریق روشهای ترفیعی، تبلیغات، مدیریت محصول و سایر فعالیتها درصدد برانگیختن واکنشهای احساسی مصرف کنندگان بوده اند. این مقاله به ارائه مفاهیم و مکانیزم بازاریابی نوستالژیک، گروه کانون و استراتژی بازاریابی نوستالژیک می¬پردازد تا ضمن مشخص نمودن اهمیت و جایگاه نوستالژی در بازاریابی، راهکارهای عملی را برای کاربردی کردن این مفهوم در بازاریابی ارائه دهد.

کلید واژگان :

استراتژی بازاریابی نوستالژیک، بازاریابی نوستالژیک، گروه کانون، مکانیزم



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک