چکیده :

ارتقای کیفیت آموزش دانشگاه ها مسئله مهمی است که در چند سال اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است. یکی از فعالیت های مهم به منظور بهبود آموزش در دانشگاه ها، کارآمد سازی تدریس از طریق به روز کردن اساتید دانشگاه و استفاده از روش های جدید و نوین (فعال) در تدریس آنها می باشد. هدف این پژوهش عبارتست از بررسی میزان بهره وری اساتید مراکز تربیت معلم از روش های فعال، معرفی انواع روش های تدریس فعال، مقایسه روش های تدریس قدیمی و جدید در مراکز تربیت معلم همچنین در ادامه به بررسی شیوه های تدریس به دانشجویان مراکز تربیت معلم می پردازیم.این پژوهش با روش توصیفی کتابخانه ای و با ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه استفاده شده است، یافته ها نشان داد که روش های تدریس نوین تأثیر زیادی بر افزایش کارایی و بهره وری در دانشگاه ها دارد.

کلید واژگان :

تدریس، روش فعال، تربیت معلم



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک