چکیده :

افزایش شمار گردشگران موجب رونق یافتن کسب و کار و افزایش درآمد شرکت ها و موسساتی می شود که در این عرصه فعالیت می کنند و توسعه گردشگری، به ویژه در کشور های کمتر توسعه یافته، عامل موثری در مقابله با فقر است .جایگاه مدیریت شهری در روند توسعه شهری و بهبود سکونتگاه های شهری نقش بسیار مهمی دارد. برای آگاهی از نقش مدیریت در توسعه گردشگری شهر ارومیه ابتدا به مطالعات میدانی و اسنادی پرداخته و سپس با استفاده از مدل swot به تحلیل نقش عوامل درونی و بیرونی و ارائه راهبرد های مناسب برای توسعه گردشگری شهر ارومیه پرداخته ایم.یافته های تحقیق نشان می دهد که مدیریت شهری ارومیه به علت ناهماهنگی با سایر ارگان ها نتوانسته نقشی شایسته را در توسعه گردشگری ایفا نماید و همچنین در سطح خرد در بهره برداری از جاذبه های گردشگری، تامین سیستم حمل و نقل و… عملکرد مطلوبی نداشته است.

کلید واژگان :

گردشگری شهری ، توسعه ، مدیریت شهری ، ارومیه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک