در عصر حاضر توسعه ی روزافزون فنآوری اطلاعات و ارتباطات و رشد تجارت الکترونیکی در اقتصاد جهان، اهمیت به کارگیری دارايی های نامشهود را در فرايندهای کسب وکار سازمان بییش از پیش نمايان می کند. دارايی های نامشهود منبع اصلی سود رقابتی سازمانی است .از اين رو، محصول يک موسسه اقتصادی نه تنها بر منابع مشهود بلکه به دانش ودارايی های نامشهود، بستگی دارد. لذا هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر دارايی های نامشهود برگرايش به نوآوری سازمانی کارکنان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت است . روش اين پژوهش بر مبنای هدف از نوع کاربردی، از حیث روش به دست آوردن داده ها از نوع توصیفی - علّی و از نظر نوع داده های گردآوری شده که به وسیله پرسشنامه به دست آمده اند، از نوع کمًی می باشد . تجزيه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از اجرای پرسشنامه ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار اسمارت پی . اِل. اِس در دو بخش مدل اندازه گیری و بخش ساختاری انجام پذيرفت در بخش اول ويژگی های فنی پرسشنامه به وسیله شاخص های پايايی، روايی همگرا و روايی واگرا بررسی گرديد و اصلاحات لازم صورت پذيرفت؛ در بخش دوم، ضرايب ساختاری مدل برای بررسی فرضیه های پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند . جامعه آماری پژوهش شامل 110 نفر از کارکنان بود که با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه گیری به عنوان تصادفی، 68 نفر حجم نمونه در نظر گرفته شد. نتايج پژوهش حاکی از اين است که دارايی های نامشهود برگرايش به نوآوری سازمانی کارکنان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت تأثیر مثبت و معناداری دارد . اين پژوهش می تواند به مديران در شناسايی ضعف ها و قوت های ارتباطات افراد درون سازمان در جهت بروز رفتارهای نوآورانه کمک کند.
کلید واژگان :دارايی های نامشهود، سرمايه انسانی، سرمايه سازمانی، سرمايه اطلاعاتی، نوآوری سازمانی.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6147008292313699
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس بین المللی حسابداری، مدیریت و نوآوری در کسب و کار
- برگزار کنندگان : شهرداری صومعه سرا
- تاریخ ثبت : 1395/05/12 00:52:03
- ثبت کننده : سمیه ثابت
- تعداد بازدید : 289
- تعداد فروش : 0