چکیده :

این پژوهش با هدف بررسی رابطه هوش هیجانی و منابع استرس با پیشرفت تحصیلی و پیش بینی هوش هیجانی بر اساس منابع استرس در جمعیت دانشجویی صورت گرفته است. 088 نفر از دانشجویان به شیوه تصادفی خوشه ای چندمرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار های مورد استفاده شامل پرسشنامه رگه فرا خلقی ( TMMS ( و پرسشنامه استرس مسلیچ و پرسشنامة ویژة دانشجویان ) USQ ( بودند. یافته های تحقیق نشان می دهد، میان هوش هیجانی و منابع استرس با پیشرفت تحصیلی رابطه ای وجود ندارد. تفاوت میان هوش هیجانی دختران وپسران معنادار نمی باشد. رابطه میان هوش هیجانی بالا و پیشرفت تحصیلی معنادار است. میان هوش هیجانی و منابع استرس رابطه معنادار وجود دارد

کلید واژگان :

هوش هيجاني ، منابع استرس، پيشرفت تحصيلي، دانشجو



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک