چکیده :

نظام مديريت دانش ( KM) اصطلاحي است كه براي تعريف ايجاد انبار اطلاعاتي¬، توسعه دسترسي به دانش و تسهيم آن¬، همچنين ارتباط از طريق همكاري¬، گسترش دانش محيطي و مديريت دانش به عنوان ابزاري براي يك سازمان استفاده ميشود .¬ این تحقیق با هدف ارائه چارچوبی اجرایی برای مدیریت دانش در موسسات آموزش عالی تعریف شده است. روش پژوهش از نوع کیفی بوده است بطوری که نخست مفهوم مدريت دانش¬، سيستم و ساختار آن تحليل شده، سپس با همکاری اساتید و متخصصان موضوع، چارچوبي براي اجراي سيستم مديريت دانش در محيطي مشاركتي براي موسسات آموزش عالي پيشنهاد شده است. همچنين در این مقاله در خصوص زمينه¬هاي مختلف مربوط به اين مورد كه به سازمانها كمك ميكند تا توليد و كيفيت را افزايش داده و به برگشت سرمايه ها دست پيدا كنيم¬، بحث شده است. مواردي كه در اين مقاله بيشتر مورد توجه قرار گرفته¬اند¬، عبارت از : بهترين راه آشنايي با دانش (اطلاعات)، چگونگي تصميم گيري در مورد بهترين روش دستيابي و آشنايي موثر با اطلاعات از جمله انگيزه دادن به مردم در جهت تشريك و دستيابي به دانش از طريق اين سيستم¬، چگونگي سنجش معيارهاي ارزيابي كار¬آيي مديريت دانش، چگونگي تشخيص اينكه مردم چگونه دانش را ايجاد كرده ، ارتباط برقرار كرده و از اين دانش استفاده ميكنند و در نهایت چگونگي ايجاد سيستم هاي نرم افزاري جامع مديريت دانش می¬باشند

کلید واژگان :

مدیریت دانش، موسسات آموزش عالی، چارچوب اجرایی، محیط مشارکتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک