فرهنگ سازمانی یکی از عناصر مهم مدیریت تغییر در سازمان¬ها است که باید با سایر عناصر تشکیل-دهنده سازمان هماهنگ باشد. فرهنگ سازمانی پدیده¬ای است که در سازمان اتفاق می¬افتد و همه اعضا اتفاق نظر دارند که یک دست ناپیدا، افراد را در جهت نوعی رفتار نامرئی هدایت می¬کند. شناخت و درک چیزی که فرهنگ سازمان را می¬سازد، به ما کمک می¬کند تا بهتر بتوانیم رفتار افراد در سازمان را توجیه کنیم. هدف اصلی از انجام این تحقیق، شناسایی فرهنگ سازمانی در بخش دولتی با استفاده از مدل کوئین می¬باشد. روش تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، پیمایشی است. اطلاعات مورد نیاز این پژوهش به دو طریق کتابخانه¬ای و پرسش¬نامه جمع¬آوری گردید. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی است که با استفاده از روش نمونه¬گیری تصادفی ساده، تعداد 39 نفر انتخاب شدند و با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل داده¬ها صورت گرفت. بر اساس نتایج پژوهش، نوع فرهنگ سازمانی طبق مدل کوئین، فرهنگ ادهوکراسی تشخیص داده شد.
کلید واژگان :فرهنگ بومی، فرهنگ ادهوکراسی، فرهنگ بازار، فرهنگ سلسله¬مراتبی، مدل کوئین
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6147997136420480
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس بین المللی آینده پژوهی ، مدیریت وتوسعه اقتصادی
- برگزار کنندگان : دانشگاه تربت حیدریه
- تاریخ ثبت : 1395/09/04 10:39:24
- ثبت کننده : سید علی بنی هاشمی
- تعداد بازدید : 293
- تعداد فروش : 0