چکیده :

ماهیت برنامه ریزی استراتژیک، تفکری آینده نگر و خلاق می باشد؛ برنامه ریزی برای استفادة بیشتر از امکانات موجود و مقابله با تهدیدات محیطی - در مقابل تفکر انفعالی که نسبت به مشکلات واکنش نشان می دهد. اما تفکر صرفاً خلاق نمی تواند سازمان را در پیشبرد اهداف بلند مدت پشتیبانی کند. عوامل بسیاری منجر به ایجاد فاصله بین عملیات و استراتژی ها می شوند و سازمان به وضع مطلوب خود نمی رسد؛ ضعف در تعریف دقیق عملیات لازم برای اجرا، از عوامل بازدارنده و یا منحرف کننده در مسیر اجرای استراتژی می باشد. در این مقاله، راهنمایی برای مرتبط ساختن استراتژی با تأثیر نوآوری های عملی در محصول و فرآیند معرفی شده است؛ به نحوی که پس از انتخاب استراتژی و تعریف آن، بتوان قدمهای عملیاتی لازم را شناخت و به بهترین شکل از منابع موجود برای راه حل های خلاق استفاده کرد. استراتژی، به مانند یک «مسئله» بررسی شده است که حل آن نتایج مطلوب را در بر خواهد داشت.

کلید واژگان :

اجرای استراتژی، برنامه¬ریزی عملیات، اهداف، نوآوری، TRIZ، توسعه محصول جدید، ابزارهای کیفیت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک