چکیده :

دنياي كسب و كار امروز هيچ فعاليتي را بدون همراهي نشان تجاري متصور نيست. نشان تجاري به عنوان شناسه كالا و خدمات اكنون به عنوان الگويي براي بخش بندي بازار مصرف كنندگان و رفتار آنان شناخته مي شود.اين اثر بخشي تا مرز فرهنگ سازي در ملل مختلف پيشروي كرده است تا جايي كه استفاده از يك برند مشخص نه تنها يك فرد را از ساير افراد جامعه بلكه يك ملت را از ساير ملل ديگر متمايز مي سازد.اين اعجاز نام تجاري است كه دانش بازاريابي را محسور خود ساخته است و عرصه كسب و كار بين المللي را به يك ميدان جنگ هميشگي تبديل كرده است.امروزه رقابت كشورها در توسعه قدرت فراملي بر پايه ميزان نفوذ پذيري نشان هاي تجاري شركت هاي تابعه خود در عرصه جهاني قرار گرفته است.از آنجايي كه برند يا نشان تجاري يكي از مهمترين ابزارهاي توسعه كسب و كارها چه در حوزه داخلي و چه در حوزه بين المللي است لزوم طراحي دقيق آن بر مبناي موقعيت امروز و آينده محصول امري حياتي است.اين مقاله با معرفي نشان تجاري به بررسي تاثيرات آن بر رفتار مصرف كننده مي پردازد.

کلید واژگان :

نشان تجاري، رفتار مصرف كننده، بازاريابي ، فروش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک