چکیده :

مشتریان و مصرف کنندگان، همواره در جستجوی عرضه کنندگانی بوده که کالا یا خدماتی بهتر به آنها ارایه کنند مشتری و کسب رضایت وی اساسی ترین عوامل در تداوم سازمان های مختلف، از جمله شرکت خودرو سازی سایپا و نمایندگی های زیر فعالیت این شرکت می باشد این شرکت با توجه به منحصر به فرد کردن فعالیت های مربوط خدمات گارانتی بدنه را در راستای افزایش رضایت مشتریان راه اندازی نموده است. گارانتي بدنه سايپا يكي از سرويس هاي جذاب سايپا كارت طلايي مي باشد كه مالكان خودروهاي سواري گروه سايپا مي توانند با خريد آن اتومبيل خود را در صورت آسيب ديدن بر اثر حوادث و يا سرقت هاي احتمالي تحت پوشش این بیمه قرار دهند. در این مقاله که حاصل یک پژوهش میدانی با روش توصیفی - همبستگی و از شاخه کاربردی است، بررسی تاثیر رضایت مشتری بر گارانتی بدنه سایپا مورد بررسی قرار می گیرد؛ که پس از بررسی تحقیقات مرتبط با موضوع، پرسشنامه ای با سوالات بسته برای سنجش رضایت مشتریان این نمایندگی ها طراحی و داده های لازم در نمایندگی 2110 استان اردبیل گردآوری شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان استفاده کننده از گارانتی بدنه می باشند که تعداد نمونه با استفاده از فرمول جامعه محدود کوکران 89 نفر محاسبه و پرسشنامه به روش تصادفی ساده توزیع گردید. برای نتیجه های یافته از نرم افزار spss20 بهره گرفته شده است که نتایج پژوهش حاکی از آن است که رضایت مشتری بر گارانتی بدنه سایپا در نمایندگی 2110 اردبیل تاثیر معنادار دارد؛ و این نمایندگی می تواند با فروش و انجام خدمات گارانتی بدنه رضایت مشتریان را تقویت نماید.

کلید واژگان :

رضایت از مشتری، گارانتی بدنه سایپا، سایر بیمه نامه ها، نمایندگی 2110 سایپا استان اردبیل



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک