چکیده :

سازمان های امروزی برای متمایز شدن ازرقبا بی وقفه درتلاش اند توانایی سازمان ها درکسب مزیت رقابتی و حفظ آن تاثیر بسزایی دراثربخشی آنها دارد اما مساله چگونگی دستیابی به این توانایی است ازانجا که درعصرحاضر نیاز سازمان ها به نواوری ناشی ازافزایش رقابت درتامین خواسته های مشتریان است لذا عمق بخشیدن به اطلاعات و مشارکت نیروی انسانی خلاق و نواور که دانش را سرلوحه خود قراردهنداهمیت دارد و تاهنگامی که سازمان ها ازدارایی های دانش خود به درستی استفاده نکنند مدیریت دانش به بهبود عملکرد منجر نمی شود امروزه رابطه میان مدیریت دانش و نواوری سازمانی نیز درحوزه تحقیقاتی و عملی به موضوعی مهم تبدیل شده است بااین حال سازان بدون بهره مندی ازتوانایی مناسبدریادگیری سازمانی قادر به حفظ بسیاری ازشیوه های مهم مدیریت دانش درخود نخواهد بود درمقاله حاضر ضمن تعاریفی درزمینه مدیریت دانش یادگیری سازمانی نواوری سازمانی بااستفاده ازمدلسازی معادلات ساختاری به تحلیل رابطه میان مدیریت دانش یادگیری سازمانی و نواوری سازمانی پرداخته میشود حجم نمونه بااستفاده ازفرمول مورگان و نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شده است به منظور تجزیه و تحلیل داده ها ازروش امارتوصیفی و استنباطی استفاده شده است و ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه استاندارد میباشد

کلید واژگان :

خلاقیت ، نوآوری سازمانی ، دانش ، مدیریت دانش ، یادگیری سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک