چکیده :

از آنجا که هویت وجودی کتابخانه‌های عمومی به کاربران (مشتریان) آن، چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی بستگی دارد، تلاش اصلی این گونه کتابخانه‌ها باید به این مسئله متمرکز باشد. استفاده از روش‌های نو و ابتکاری در جذب کاربران به تعداد هر چه بیشتر و با کیفیت، در واقع می‌تواند به حفظ هویت آنها کمک نماید. در این مقاله که با هدف بررسی روش‌های ابتکاری کتابداری در مدیریت دانش مشتری انجام می‌گیرد، روش کتابداری کتابخانه تلفنی شهر آفتاب به عنوان مطالعه موردی در نظر گرفته شده و عملکرد آن به عنوان یک تجربه موفق در جذب مشتری، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتیجه این بررسی نشان می‌دهد که روش بکار گرفته شده در آن کتابخانه در فاصله زمانی (سال‌های 83 تا 88)، که تعداد 8700 نفر در گروه سنی 8 تا 18 سال و فقط در محدوده منطقه 15 شهر تهران عضو شده و تعداد 36000 عنوان کتاب به امانت داده شده است، روشی نوآورانه و کاملا موفق بوده است.

کلید واژگان :

کتابخانه‌های عمومی، کاربر (مشتری)، کتابخانه شهر آفتاب، مدیریت دانش مشتری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک