چکیده :

رشد مهارت های فکری است .این گونه مهارت ها را می توان آموزش داد ، یکی از زیرساخت های توسعه ی انسانی و فراگیر به ویژه دانشکده های ، مناسب ترین دوره برای فراگیری این مهارت ها دوره ی کودکی و نوجوانی است .نقش دانشگاه ها بسیار اساسی ، علوم تربیتی و روانشناسی و بالاخص دپارتمان های آموزش دبستانی و پیش دبستانی در طراحی آموزش تفکر است. پرورش تفکر دانش آموزان از وظایف اساسی معلمان به شمار می آید. تدریس ثمربخش معلمان ما به هنر و اطلاع از اصول آموزش کارآمد نیازمند است. شواهد بسیاری حاکی از آنند که انقلابی در یادگیری در شرف وقوع است و مرکز آن فرایند تفکر است .بنابر این ما به جای مدارس دانش محور به مدارس تفکر محور نیاز خواهیم داشت.

کلید واژگان :

تفکر ، پرورش ، معلمان ،مهارت ،فرآیند



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک