چکیده :

امروزه شرکت¬ها از ارزش مشتری به عنوان وسیله¬ای برای ایجاد مزیت رقابتی در بین رقبا استفاده می¬کنند. آن ها با درک و ایجاد ارزش از دید مشتری سعی در آن دارند تا تصویر ذهنی مناسبی از برند تجاری خود در ذهن مشتری ایجاد کنند. این مقاله با بهره گیری از تکنیک های مدیریت دانش و همچنین داده کاوی به بررسی اثر ارزش¬های مصرفی بر انتخاب برند (نام تجاری)ارائه دهنده خدمات مالی و اعتباری پرداخته است. برای افزایش دقت در تحقیق سعی گردید، نمونه مطالعاتی با ذائقه های خرید متفاوت و متنوع انتخاب گردد. بنابراین دریافت کنندگان خدمات مالی در کلان شهر کرمانشاه به عنوان جامعه آماری مدنظر قرار گرفت. نمونه¬گیری به صورت ساده تصادفی انتخاب شده و 384 نفر تعداد نمونه می¬باشند. همچنین با طرح یک پرسشنامه پایا با جهت گیری درباره شناخت مشتری از دو جنبه مصرفی و احساسی داده ها جمع آوری و مورد بررسی¬های آماری قرار گرفت. نتایج حاصل از آزمون¬های مختلف با تمرکز بر روی سه برند پر مصرف نخست رخ داده¬اند. نتایج مختلف نشان دادند، علاوه بر معنادار بودن تاثیر ارزش¬های مصرفی بر انتخاب برند، دریافت کنندگان خدمات در منطقه جغرافیای مورد مطالعه از برند خاصی بیشترین ارزش مصرفی را دریافت نموده و همچنین بالاترین ارزش احساسی و شناختی را برای دریافت کنندگان خدمات مالی به ارمغان می آورد. بنابراین با بهره گیری از مدیریت برند و دانش راهکارهای ارزشمندی برای نفوذ هر بیشتر به بازار برای تولید کنندگان داخلی با بهره از نتایج بیان شد.

کلید واژگان :

مدیریت ارتباط با مشتری - بازاریابی - مدیریت برند - داده کاوی - شناخت مشتری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک