چکیده :

امروزه نیروی انسانی کارآمد ، راضی و وفادار به مهمترین دارایی سازمان ها تبدیل شده است لذا نیاز مبرم به حفظ و نگهداری کارکنان با عملکرد بالا که تعهد بالایی به سازمان دارند احساس می شود. امروزه مهمترین عامل برای بهبود عملکرد سازمان ، بهبود عملکرد کارکنان سازمان می باشد که به مهارت مدیریت در ایجاد ارتباطات صحیح مربوط می شود. بنابراین با توجه به اهمیت عملکرد سازمانی و توجه عمده ای که مدیریت به این مفهوم دارد در این تحقیق به دنبال بررسی عوامل اثرگذار بر عملکرد سازمانی کارکنان بهداشت و درمان (بیمارستان ام لیلا در بندرعباس) بوده است تا سازمان از آن طریق بتواند عملکرد خود و کارکنانش را بهبود بخشد. از این رو این تحقیق بر آن است با ارائه مدل و پیشنهاداتی به منظور بهبود رضایت کارکنان از شغلشان، ارتقای اعتماد آنها به سازمان افزایش وفاداری سازمانی و تعهد سازمانی کارکنان، به دنبال بهبود ارتقای سطح عملکرد کاری کارکنان و سازمان باشد. این تحقیق از نظر ماهیت، کاربردی و از نظر روش جمع اوری داده ها از نوع توصیفی و همبستگی است. نتایج حاصل از تحلیل داده ها با استفاده از الگویابی معادلات ساختاری نشان داد که رابطه امنیت شغلی و شهرت بیمارستان با رضایت شغلی و نیز عدالت رویه ای و عدالت تعاملی با اعتماد سازمانی و نیز رضایت شغلی با تعهد و وفاداری سازمانی، همچنین اعتماد سازمانی با تعهد و وفاداری سازمانی، و در نهایت وفاداری سازمانی با عملکرد سازمانی معنادار بوده و مورد تایید قرار گرفتند.

کلید واژگان :

عملکرد سازمانی، رضایت شغلی، اعتماد سازمانی، تعهد سازمانی، وفاداری سازمانی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک