چکیده :

صنعت ساختمان و مسکن از ظرفیت و فرصت هاي بالقوه بسیاري نظیر؛ افزایش جذب سرمایه از سوي سرمایه گذاران، افزایش تولید ناخالص داخلی، افزایش سهم اشتغال (بهبود فرصت هاي شغلی ثابت)، ایجاد کسب و کارهاي جدید، معرفی محصولات، خدمات و فناوري هاي نوین به بازارهاي داخلی و حتی صادرات آن به بازارهاي خارجی (افزایش سهم بازار) و ... برخوردار است. بنابراین، در صنعت ساختمان، کارآفرینی استراتژیک یک نیاز اساسی محسوب می گردد؛ زیرا در آن کارآفرینی، به شناسایی فرصت هاي موجود و همچنین ایجاد فرصت هاي جدید و مدیریت استراتژیک به عنوان عاملی جهت تبدیل این فرصت ها به مزیت رقابتی درك می شود. کارآفرینی استراتژیک داراي ابعادي از جمله ذهن کارآفرینانه، فرهنگ کارآفرینانه و رهبري کارآفرینانه و مدیریت استراتژیک منابع بوده و به واسطه ي این ابعاد در جستجوي فرصت هاي کارآفرینانه و کسب مزیت رقابتی می باشد. در این راستا، پژوهش حاضر، به دنبال دستیابی به 2 هدف اساسی؛ ابتدا، بررسی وجود یا عدم وجود رابطه بین ابعاد کارآفرینی استراتژیک و مزیت رقابتی؛ دوم، طراحی مدلی ساختاري جهت دستیابی به مزیت رقابتی به واسطه ي ابعاد کاراآفرینی استراتژیک است.

کلید واژگان :

صنعت ساختمان و مسکن، کارآفرینی استراتژیک، مزیت رقابتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک