چکیده :

در تحقیق حاضر رابطه ی بین انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودپنداره تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر در مدارس هوشمند شهر کاشان در سال تحصیلی 92-93 مورد بررسی قرار گرفته و سهم هریک از عوامل انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودپنداره تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی جامعه مورد نظر مطالعه و تعیین شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دانش آموزان دختر در مدارس هوشمند شهر کاشان در سال تحصیلی 92-93 می باشد که 957 نفر می باشد. از این جامعه تعداد300 نفر به صورت تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب و به سوالات پژوهش پاسخ دادند. ابزار پژوهش مشتمل بر دو پرسشنامه خودپنداره تحصیلی راجرز و پرسشنامه ی انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس بود و برای تحلیل داده ها از فنون آمار توصیفی و استنباطی همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها بیان کننده ی آن است که بین پیشرفت تحصیلی و خودپنداره تحصیلی در سطح 05/0 رابطه معنی دار است. همچنین مشخص شد که بین انگیزه پیشرفت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس هوشمند شهر کاشان در سال تحصیلی 92-93 در سطح 05/0 همبستگی معنی داری وجود ندارد. همچنین از ببین متغیرهای پیش بین (انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودپنداره تحصیلی) خودپنداره تحصیلی سهم بیش تری از پیش بینی متغیر ملاک (پیشرفت تحصیلی) را دارد.

کلید واژگان :

انگیزه ، پیشرفت تحصیلی ، خودپنداره تحصیلی ، شهرکاشان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک