چکیده :

هدف کلی ازاین پژوهش به بررسی شیوه های ایجادعلاقه دردبیران به استفاده ازوسایل کمک اموزشی دربین معلمان دوره ابتدایی شهرستاندلفان درسال تحصیلی 94-95 می باشد برای نیل به هدف فوق به روش توصیفی و بااستفاده ازپرسشنامه محقق ساخت به بررسی نظرات 234 نفر ازمعلمین دوره متوسطه شهرستان نوراباد که به روش تصادفی چندمرحله ای انتخاب شده بودند پرداخته شد دراین پژوهش به منظور تعیین روایی پرسشنامه ها ازمعیار روایی محتوایی استفاده شد همچنین به منظور بررسی اعتبار و پایایی پرسشنامه ازروشهای تنصیف دونیمه کردن ازمون و روش الفای کرونباخ استفاده گردید ضرایب اعتبار ازمون به روش تنصیف 0/71وبه روش الفا 0/72 بدست آمد نتایج ازمون فریدمن نشان داد که بین رتبه میانگین ها با p<0/001 تفاوت معنی داری وجود دارد همچنین ازبین هفت عامل موثر درایجادعلاقه به استفاده ازوسایل کمک اموزشی به ترتیب اشنا ساختن دبیران به وسایل کمک اموزشی تجهیز هرچه بیشتر کارگاه ها و ازمایشگاه ها انتقال کارگاه و ازمایشگاه به کلاس درس افزایش ساعات کارعملی عادت دادن دانش آموزان به انجام کارعمیل اشناساختن دبیران و دانش آموزان با روش استفاده ازوسایل و نقش گروه های اموزشی بیشترین تاثیر را درایجادعلاقه به استفاده از وسایل کمک اموزشی دارند

کلید واژگان :

ایجادعلاقه ، دبیران ، کمک اموزشی ، معلمان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک