چکیده :

کشور ما ایران از لحاظ وجود جاذبه های طبیعی و تنوع اقلیمی جزء پنج کشور اول دنیا محسوب میشود و نیز از لحاظ دارا بودن آثار و جاذبه های تاریخی و فرهنگی جزء 10 کشور برتر دنیا است. اصلی ترین هدف تعیین شده در سند چشم انداز 20 ساله گردشگری کشور دستیابی ایران به 20 میلیون گردشگر خارجی و سهم 5/1 درصدی ایران از بازار جهانی توریسم است. امروزه در عرصه جهانی، افراد خلاق، نوآور و مبتکر بعنوان کارآفرینان اقتصادی تحولات بزرگی در زمینه های صنعتی، تولیدی و خدماتی شده اند و از آنان نیز بعنوان قهرمانان ملی یاد میشود چرخ های توسعه اقتصادی همواره با توسعه کارآفرینی به حرکت در می آید. در کشور هند طی بیست سال (80-1960) پانصد موسسه کارآفرینی شروع به کار کرده اند و حتی پاره ای از شرکت های بزرگ جهان برای حل مشکلات خود به کارآفرینان روی آورده اند.اما متأسفانه فرهنگ کارآفرینی در ایران پیشرفت نداشته است و این مسئله ناشی از فشار های ناشی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی و مدیریتی می باشد . گردشگری امروز در جهان به یک صنعت پر درآمد و اقتصادی تبدیل شده که بی‌توجهی ما به این موضوع می‌تواند عقب‌ماندگی اقتصادی ما را سبب شود .در این مقاله به نقش و توصیف کارآفرینی در صنعت توریسم پرداخته و در پایان به ارائه چند پیشنهاد خاتمه می یابد .

کلید واژگان :

گردشگری ؛ صنعت ؛ کارآفرینی ؛ مدیریت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک