چکیده :

هدف این پژوهش بررسی نقش نفوذ آرمانی و انگیزش الهام بخش بر هوش فرهنگی در بین مدیران مدارس شهرستان کازرون می¬باشد. در این پژوهش برای جمع‏آوری داده¬های متغیر مستقل از پرسشنامه¬ی استاندارد مطالعه¬ی (رضازاده و عزیزی، 1391) و برای سنجش متغیر وابسته از پرسشنامه (ساعتچی و همکاران، 1389) استفاده شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف كاربردي و از نظر نحوة گرد¬آوري اطلاعات، پژوهشي توصيفي از نوع پیمایشی است. جامعه¬ی آماری این پژوهش مدیران مدارس شهرستان کازرون می‏باشد و این جامعه¬ی آماری شامل 144 نفر از مدیران این مدارس بود که به روش نمونه¬گیری تصادفی ساده در دسترس مورد بررسی قرار گرفتند. براي تحليل داده¬هاي آماري از روش¬هاي مختلف آمار توصيفي و استنباطي استفاده گردید. بر این اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین بعد نفوذ آرمانی (334/0 =r) و انگیزش الهام بخش (252/0 =r) با هوش فرهنگی ارتباط معنی¬داری وجود دارد. در نهایت نتیجه¬گیری و پیشنهاداتی جهت تقویت روابط میان متغیرهای مدل ارائه گردیده ¬است.

کلید واژگان :

نفوذ آرمانی، انگیزش الهام بخش، هوش فرهنگی.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک