چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین رهبری دانش با مدیریت سرمایه فکری در بین معلمان شهرستان سبزوار است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه معلمان ابتدایی مدارس شهرستان سبزوار به تعداد 2350 نفر بوده که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفي ساده و بر اساس جدول مورگان تعداد 805نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. به منظور گردآوری داده ها، از دو پرسشنامه استاندارد شده رهبری دانش و پرسشنامه مدیریت سرمایه فکری واز روش های آمار توصیفی ااستفاده گردید.. یافته ها نشان داد که وضعیت رهبری دانش و نیز مدیریت سرمایه فکری مورد پژوهش در سطح نسبتاً معناداری وجود دارد. همچنین نتایج حاصل از ضریب همبستگی نشان داد که بین تمامی مؤلفه‌های رهبری دانش با مدیریت سرمایه فکری رابطه‌ای مثبت و معناداری وجود دارد.و هر چه رهبری دانش قوی تر انجام شود سرمایه فکری بیشتری به وجود می اید.

کلید واژگان :

رهبری دانش، سرمایه فکری، ابعاد رهبری .



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک