چکیده :

ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﯿﺮي آن ﺑﺮاي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﻧﯿﺰ رو ﺑﻪ اﻓﺰاﯾﺶ اﺳﺖ ﭼﺮاﮐﻪ ، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﮔﺴﺘﺮش روزاﻓﺰون ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت در ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ اﻣﺮوزه ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﺣﺠﻢ اﻧﺒﻮﻫﯽ از داﻧﺶ روﺑﺮو ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ اداره و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداري ﺻﺤﯿﺢ از آن ﻫﺎ ﺑﺪون ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت اﻣﮑﺎﻧﭙﺬﯾﺮ ﻧﻤﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻫﻤﯿﻦ اﻣﺮ، ﻧﻘﺶ ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت را در ﺗﺴﻬﯿﻞ اﺟﺮاي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﺑﯿﺶ از ﭘﯿﺶ ﻧﻤﻮده اﺳﺖ. ﻫﺪف از ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺣﺎﺿﺮ، ﺑﺮرﺳﯽ ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﯿﺮي اﺑﺰارﻫﺎي ﻓﻨﺎوراﻧﻪ ﻧﻮﯾﻦ در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﻧﺠﺎم اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ - اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ، اﺳﺘﺎن اﻟﺒﺮز 2 ﻧﻔﺮ از ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﮐﺎدر اداري دﺑﯿﺮﺳﺘﺎن ﻫﺎي )دﺧﺘﺮاﻧﻪ و ﭘﺴﺮاﻧﻪ( دوﻟﺘﯽ ﻧﺎﺣﯿﻪ 175 ﭘﺲ از ﺗﻬﯿﻪ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ، از ﺑﯿﻦ ﻧﻔﺮ اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪه و از آﻧﺎن ﺳﻮاﻻﺗﯽ در زﻣﯿﻨﻪ ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﯿﺮي ﻓﻨﺎوري اﻃﺎﻋﺎت در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﭘﺮﺳﯿﺪه ﺷﺪ .ﭘﺲ از 145 ،( )ﮐﺮج ﺟﻤﻊ آوري و ﻣﺸﺎﻫﺪه ﭘﺎﺳﺦ ﻫﺎ، روﺷﻬﺎي آﻣﺎر ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨﺪي ﭘﺎﺳﺦ ﻫﺎ و ﺗﺮﺳﯿﻢ ﺟﺪاول و ﻧﻤﻮدارﻫﺎ و از آﻣﺎر اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ )ﺗﺤﻠﯿﻞ رﮔﺮﺳﯿﻮن ﭼﻨﺪﮔﺎﻧﻪ (ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﺿﯿﮥ ﺗﺤﻘﯿﻖ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ ﺑﯿﻦ ﻣﺆﻟﻔﻪ ﻫﺎي ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ در دﺑﯿﺮﺳﺘﺎن ﻫﺎي ﻣﻨﺘﺨﺐ، راﺑﻄﮥ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﺎداري وﺟﻮد دارد. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺿﺮاﯾﺐ رﮔﺮﺳﯿﻮن ﭼﻨﺪﮔﺎﻧﻪ ﺣﺎﮐﯽ از آن اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺆﻟﻔﻪ ﻫﺎي ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت،ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﮐﻨﻨﺪة ﻣﻌﻨﺎداري ﺑﺮاي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ رﺳﺪ ﺗﺠﻬﯿﺰ ﻣﺪارس ﺑﻪ ﻓﻨﺎورﯾﻬﺎي روز دﻧﯿﺎ و ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎي ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎ اﻣﮑﺎن اراﯾﻪ آﻣﻮزش ﻫﺎي ﻗﺒﻞ از ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﯿﺮي ﺑﺮاي ﮐﺎرﮐﻨﺎن اﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ،ﻣﺴﯿﺮ ﭼﺮﺧﮥ ﮔﺮدش داﻧﺶ در ﺑﺨﺸﻬﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ درون و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺮون ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ را ﻫﻤﻮار ﻧﻤﺎﯾﺪ.

کلید واژگان :

ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ، ﮐﺎرﮐﻨﺎن اداري، دﺑﯿﺮﺳﺘﺎن ﻫﺎ.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک