چکیده :

منجر به موازي كاري، دوباره كاري و صرف هزينه هاي اضافي مي گرديد و در پاره اي از موارد خارج از سياست هاي كلان شركت ملي گاز ايران تعريف و اجراء مي شدند. [1] نویسندگان این مقاله، پروژه ای را به منظور مدیریت فرآیند حضور شرکت های تابعه در جوایز و استقرار سیستم ها و استانداردهای مدیریتی در سطح شرکت ملی گاز ایران تعریف و اجرایی نمودند که در نهایت علاوه بر اینکه این امر منجر به مدیریت فرآیند مذکور گردید، بلكه با شناسايي نقاط قوت و فرصت های بهبود با در نظر گرفتن شش معیار تحقيق شامل، متناسب بودن با فعاليت هاي تخصصي شركت، سودآوري و صرفه اقتصادي براي شركت، بهبود و توسعه سرمايه انساني، رضايت ذينفعان و مشتري، توسعه پايدار (متوازن، جامع و مستمر) و بهبود سيستمها، روش ها و فرايندهای کاری، در راستای حرکت به سمت تعالی و سرآمدی که هدف نهایی کلیه مدل های ارزیابی عملکرد و استانداردهای مدیریتی است، پروژه های بهبود مناسبی منجمله تهیه و تدوین نظام نامه و دستورالعمل اخذ جوایز و استقرار سیستم های مدیریتی، مهندسی مجدد فرآیندهای کاری به منظور مدیریت آن ها، طراحی و اجرای مدل های ارزیابی عملکرد بومی مانند جایزه طرح تکریم و مدل کیفیت جامع شرکت ملی گاز ایران، مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت در قالب استقرار استاندارد مدیریتی سری 55000، ایجاد بانک های اطلاعاتی جوایز، استانداردهای مدیریتی، ارزیابان مدل های ارزیابی عملکرد در سطح شرکت و ادغام مدیریت دانش و نظام پیشنهادها در قالب یک سیستم مشترک و یکپارچه، تعریف و در سطح شرکت ملی گاز ایران اجرایی گردیدند. [1] مقاله پيش رو به تشريح مراحل اجرايي اين پروژه و تجارب حاصل از آن مي پردازد. نتايج خروجي اين پژوهش تجربي با بررسي تفصيلي نتايج حاصل از آن مي تواند به عنوان يك الگوي مناسب براي ساير دستگاه هاي اجرايي با ماهيت مشابه شركت ملي گاز ايران مورد استفاده و بهره برداري قرار گيرد.

کلید واژگان :

جوايز مديريتي، استانداردهاي مديريتي، مديريت عملكرد، نظام نامه، تحليل سلسله مراتبيAHP



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک