چکیده :

رسالت آموزش و پرورش در هر کشوری تقویت نگرش انسانی به زندگی و ارتقای فلسفه آن و ایجاد توانایی در افراد جامعه برای زندگی سالم و سازنده است. یکی از ویژگی های آموزش و پرورش پیشرفته و مدرن، توجه ویژه به فعالیت هایی است که دانش آموزان در بیرون از کلاس و مدرسه انجام می دهند. این قبیل فعالیت ها بدون شک بیشتر از فعالیت های کلاسی در رشد دانش آموزان مؤثر هستند. لذا هدف از این تحقیق بررسی عوامل موثر بر بهبود کیفیت فعالیتهای فوق برنامه پرورشی مدارس دخترانه استان البرز می باشد.که بدین منظور برای جمع آوری داده های مورد نیاز پرسشنامه تهیه و بین جامعه مورد مطالعه توزیع گردید و سپس با استفاده از آزمون t و آزمون فریدمن فرضيات پژوهش بررسی شدند، نتایج نشان داد که توجه به نیاز و انگیزه دانش آموزان، محتوای فعالیتهای پرورشی، کیفیت مدیریت مدارس، منابع مالی و مادی، ارتباط مستمرمدرسه و اولياء دانش آموزان، قوانین و مقررات مدرسه، روش تدریس و عملکرد معلمان از عوامل موثر بر بهبود کیفیت فعالیتهای فوق برنامه پرورشی مدارس دخترانه منطقه یک کرج می باشد.

کلید واژگان :

کیفیت- عملکرد- ارزیابی عملکرد- فعالیتهای فوق برنامه- آموزش و پرورش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک