چکیده :

نوآوری سازمانی بدون وجود مدیریت دانش مشارکتی و پویاظهور پیدار نخواهد کرد و به همین دلیل نفس وجود مدیریت دانش اهمیت زیادی برای سازمان ها پیدا کرده است.این تحقیق رابطه بین استفاده ی رسانه های اجتماعی و خلاقیت کارکنان توسط رویکرد مدیریت دانش را پیدا میکند.برای مطرح کردن تاثیر شبکه های اجتماعی و اثر متقابل آن بر خلاقیت افراد به مرور ادبیات و پیشینه موضوع می پردازیم که شامل این مباحث می شود که چگونه استفاده از رسانه های اجتماعی این قدرت را به کارکنان می دهد تا به کارهای محاوره ای و کارگروهی روی بیاورند و آنها را برای درک فرآیندهای خلاق(فرآیندهای مدیریت دانش)توانمند میسازد.داده های جمع آوری شده از شرکت آژانس مسافرتی ایران رهگشت تصدیق کرده اند که خلاقیت کارکنانشان به طور جالبی به شرکت آنها در شبکه های اجتماعی و استفاده آنها از رسانه های اجتماعی برای کارهایی همچون تحقیق،ذخیره اطلاعات و خواندن آنها (فرآیندهای ادراک داخلی) و به اشتراک گذاری و بحث و همکاری(فرآیندهای ادراک خارجی)وابسته است.این مطالعه با فراهم کردن تاییدهای تئوری و اثر کاربردی آنها که نشان می دهد چگونه شبکه های اجتماعی می تواند بر خلاقیت کارکنان تاثیر بگذارد در این زمینه فعالیت می کند.یافته های این مقاله این نیاز را برای انتقال تمرکز از روی مدیریت خلاقیت افراد(سطوح پایین)و مفاهیم سازمانی (سطوح بالا)،به سمت مدیریت شبکه های اجتماعی خلاق را نشان می دهد.

کلید واژگان :

مدیریت دانش،شبکه های اجتماعی،رسانه های اجتماعی،خلاقیت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک