چکیده :

بازاریابی در واقع شناسایی منافع مورد انتظار گردشگران است تا کالای متناسب با خواسته آنها ارائه کرد که این کار در جذب دوباره گردشگران در یک مقصد توریستی بسیار موثر خواهد بود. بازاریابی به عنوان یک عامل موثر در جذب گردشگران عمل خواهد کرد. یکی از راهبردهایی که اخیرا در اغلب کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته، توسعه و گسترش توریسم در مناطق دارای پتانسیلهای لازم برای گردشگری است. روش پژوهش توصیفی – تحلیلی است و در جمع‌آوری اطلاعات از روش پیمایشی و مطالعات کتابخانه‌ای و اسنادی استفاده شده است. در این مقاله هدف، شناسایی بازاریابی و نقش آن در گردشگری است. به تفصیل به اصول و مبانی، بخش بندی بازاریابی، ضرورت و مفهوم بخش بندی بازار، معیارها و رویکرد بازاریابی پرداخته شده است.

کلید واژگان :

بازاریابی، گردشگری، معیار بازاریابی، رویکردها.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک