چکیده :

امروزه، بحث مدیریت دانش و پیاده‌سازی آن در سازمان‌ها، یکی از دغدغه‌ها و مسائل مهم مدیران سازمان‌ها شده است. در این راه، موانع زیادی وجود دارد که باعث می‌شود پیاده‌سازی و موفقیت این سیستم و نظام در سازمان‌ها اثربخشی نداشته باشد. از این‌رو در این تحقیق به بررسی موانع ساختاری نظام مدیریت دانش در بخش دولتی پرداخته شده است. به همین منظور، موانع ساختاری شامل شش مؤلفه شناسایی گردید. جامعه آماری شامل کارکنان سه اداره دولتی در استان خراسان جنوبی می‌باشد که با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی ساده، تعداد 86 نفر انتخاب شدند. پس از تهیه پرسشنامه و تأیید روایی، پرسشنامه در بین افراد توزیع گردید. نتایج تحقیق نشان داد که معیارهای اندازه‌گیری دانش، تحصیل دانش و اشتراک‌گذاری دانش در سازمان‌های دولتی در حد مطلوبی قرار ندارد، ولی در سایر موانع ساختاری مدیریت دانش (تعیین استراتژی دانش، توسعه دانش و استانداردسازی دانش) قابل قبول است.

کلید واژگان :

دانش، مدیریت دانش، موانع ساختاری، بخش دولتی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک