چکیده :

دنیای امروزی دچار تغییرات بسیاری شده است و جهان امروز دیگر مانند گذشته نیست. امروزه به دلیل سرعت بالای اطلاعات و ارتباطات، افراد از تمامی مسائل دنیا به راحتی با خبر می¬شوند که به این پدیده، پدیده جهانی شدن می¬گویند. جهانی شدن باعث در هم شکستن مرزهای کشورها می¬شود، باعث تبادل اطلاعات و فرهنگ¬ها می¬شوند، اندیشه¬ها به راحتی تحت تأثیر همدیگر قرار می¬گیرند، این ویژگی¬ها به این معنی است که دنیا به یک دهکده کوچک تبدیل شده است. بر همین اساس، پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسی اثر جهانی شدن در تغییر رفتار مصرف کننده از بعد تغییر در ارزش های مادی در مصرف کنندگان مقیم تهران بپردازد. بر همین اساس، در یک مطالعه میدانی-کاربردی با انتخاب تعداد 250 نفر از مشتریان پژو ساکن در استان تهران به گردآوری داده¬ها پرداخته شد. داده¬ها با استفاده از تحلیل معادلات ساختاری تحلیل شدند و نتایج دلالت بر آن داشتند که محبوبیت نام تجاری و ارزش مادی بر رفتار مصرف¬کننده تأثیرگذارند و همچنین، ارزش مادی میانجی رابطه بین محبوبیت نام تجاری و رفتار مصرف¬کننده دارد.

کلید واژگان :

ارزش مادی ،جهانی شدن، رفتار مصرف کننده، محبوبیت نام تجاری



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک