چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط جهانی‌شدن آموزش عالی با کیفیت خدمات آموزشی گروه‌های تربیت‌بدنی دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی می‌باشد. 175 نفر از اساتید دانشکده ها و گروه های تربیت بدنی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی پرسشنامه استاندارد جهانی شدن آموزش عالی محمد آتشک و همکاران (1392) و پرسشنامه کیفیت خدمات آموزشی مانتز (1995) را تکمیل نمودند. پس از جمع آوری داده ها با استفاده از روشهای آماری اسپیرمن و پیرسون اقدام به تجزیه و تحلیل داده ها شد. نتایج نشان داد که بين جهانی شدن آموزش عالی با کیفیت خدمات آموزشی گروه های تربیت بدنی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد(000/0=Sig، 307/0=r). نتایج تحلیل همبستگی اسپیرمن نیز نشان داد که بين تمام مولفه های جهانی شدن آموزش عالی(پیشرفتهای فناوری و علمی، دگرگونی دنیای کار و اشتغال، افزایش نابرابریها، دموکراسی و حقوق بشر، افزایش ارتباطات بین فرهنگی و آموزش برای زمان عدم قطعیت)‌ با کیفیت خدمات آموزشی در سطح 05/0 ˂ P رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

کلید واژگان :

جهانی‌شدن آموزش عالی، کیفیت خدمات آموزشی، گروه‌های تربیت‌بدنی، دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک