چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی بررسی ارزش ویژه برند محصولات ورزشی مجید در شهر تبریز می‌باشد. جامعه آماری کلیه مشتریان محصولات ورزشی مجید در شهر تبریز بود که نمونه آماری بصورت تصادفی ساده و بر اساس جدول مورگان 384 نفر تعیین شد. تعداد 266 مشتری ورزشی پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند دانسو و یو (20۰۱) را تکمیل نمودند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های تحلیل واریانس یکطرفه، تی مستقل و آزمون تی تک نمونه ای استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده های تحقیق نشان داد که ارزش ویژه برند محصولات ورزشی مجید از دیدگاه مشتریان شهر تبریز در یک وضعیت مطلوب می باشد (000/0=p؛ 1/132=t). نتایج تحلیل واریانس یکطرفه نشان داد بین ارزش ویژه برند بر حسب گروه های سنی و مدرک تحصیلی در سطح معنی 05/0˂P تفاوت معنی دار وجود دارد. نتایج آزمون تی مستقل نیز نشان داد از دیدگاه زنان و مردان، بین ارزش ویژه برند تفاوت معنی دار وجود دارد (035/0=p؛ 12/2=t). با توجه به نتایج بدست آمده می توان گفت که خریداران محصولات ورزشی مجید در سطح شهر تبریز، بصورت مطلوب و بالاتر از حد میانگین نسبت به این برند، ارزش ویژه ای قائل هستند و وفاداری بالایی نسبت به برند مجید و خرید این محصولات دارند. هر اندازه که میزان آگاهی فرد و سطح تحصیلات افزایش یابد می تواند بر ارزش گذاری نسبت به برند مورد استفاده تاثیر بگذارد.

کلید واژگان :

ارزش ویژه برند، محصولات ورزشی مجید



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک