چکیده :

هدف از تحقیق حاضر بررسی اعتمادپذیری مشتریان به تبلیغات کالاهای ورزشی در شهر تبریز بود. روش تحقیق توصیفی-همبستگی بود. جامعه کلیه مشتریان کالاهای ورزشی شهر تبریز بود که یصورت جامعه نامحدود در نظرگرفته شد و نمونه های آماری بر اساس جدول کرجسی و مورگان 384 نفر تعیین و با روش نمونه گیری خوشه ای و تصادفی ساده انتخاب شدند. 291 نفر از مشتریان ورزشی بطور داوطلبانه، پرسشنامه های تحقیق را بطور کامل تکمیل نمودند. براي سنجش اعتمادپذیری به تبلیغات از پرسشنامه محقق ساخته 24 گویه ای استفاده شد. جهت آزمون فرضیه ها از آزمون t تک نمونه و تحلیل واریانس اندازه گیری تکراری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد میزان اعتمادپذیری مشتریان به تبلیغات کالاهای ورزشی در شهر تبریز از وضعیت مطلوب برخوردار بود (000/0=p ؛ 97/16t=). همچنین مولفه های؛ ميزان آگاهي دادن به مشتریان (000/0=p ؛ 33/17t=)، ميزان ايجاد علاقه در مشتریان (000/0=p ؛ 28/13t=)، ميزان تمايل به خريد مشتریان (000/0=p ؛ 02/13t=) و ميزان اقدام براي خريد مشتریان (000/0=p ؛ 79/15t=) کالاهای ورزشی در شهر تبریز از وضعیت مطلوب برخوردار هستند. همچنین نتایج نشان داد که به ترتیب اولویت؛، مولفه های اقدام براي خريد، آگاهي دادن، ايجاد علاقه و تمايل به خريد بیشترین اهمیت را در اعتمادپذیری مشتریان به تبلیغات کالاهای ورزشی در شهر تبریز دارا هستند.

کلید واژگان :

اعتمادپذیری، تبلیغات، مشتریان کالاهای ورزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک