چکیده :

با ترویج معماری سرویسگرا در خدمات الکترونیکی سازمانها و ارتباطهای بین سازمانی، کیفیت خدمات بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار میگیرد؛ جهت ارائه سرویس ترکیبی با کیفیت مطلوب لازم است تا نیازهای کیفی کاربران شناسایی و سرویس منطبق با آن عرضه شود. کاربران تمایل به انتخاب یک سرویس ترکیبی مناسب از سرویس های موجود بر اساس کیفیت دارند و همچنین ارائه دهنده سرویس جهت پیشروی در رقابت میان آنها، مطلوب است تا با سفارشی سازی سرویسها، به ویژه سفارشیسازی ویژگیهای سرویس، به عنوان یکی از راهبردهای کلیدی خود استفاده کند. منظور از سفارشی سازی، ترکیب ویژگی های سرویس ها بر اساس درخواست کاربر می باشد. با این حال، این راهبردها، مشکلات جدیدی را در بیان و انتشار اطلاعات مربوط به کیفیت سرویس، شناسایی و تنظیم پیشنهادات کیفی کاربران، مطرح نموده است. در این تحقیق روشهای مختلف ترکیب و سفارشی سازی سرویس های وب نشان داده میشود و در نهایت بهترین روش ارائه میگردد.

کلید واژگان :

انتخاب سرويس، تركيب سرويس، مدل كيفيت سرويس، سفارشي سازي ويژگي هاي سرويس ها



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک