چکیده :

نتایج مثبت برنامه های وفاداری برای مشتریان واضح و روشن است با ابن حال پژوهش¬های کمی در مورد ادارکات مشتری در زمینه برنامه¬های وفاداری صورت گرفته است. بر این اساس هدف این پژوهش بررسی تاثیر ارزش ادراک شده¬ی مشتریان شرکت همراه اول از پاداش¬های برنامه-های وفاداری بر وفاداری مشتریان است. تحقيق به شيوه توصيفي از نوع همبستگي انجام شده است. جامعه آماری پژوهش دانشجویانی از دانشگاه تربیت مدرس تهران بودند که از یکی برنامه¬های وفاداری شرکت همراه اول استفاده کرده بودند که 257 نفر از آنها که به شیوه در دسترس انتخاب شده بودند به پرسشنامه¬های پژوهش جواب دادند. پایایی پرسشنامه ها از طریق آلفای کرنباخ مورد تایید قرار گرفت، همچنین پرسشنامه¬ها با روایی محتوایی(با توجه به نظر متخصصان) بالا تهیه شدند. داده¬های جمع¬آوری شده توسط نرم افزار SPSS و آزمون رگرسیون سلسله مراتبی مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان داد که ارزش ادراک شده¬ی مشتریان از پاداش¬های برنامه¬های وفاداری تاثیر مثبت و معنی داری بر وفاداری نگرشی و رفتاری دارد. همچنین ارزش ادراک شده¬ی مشتریان از پاداش¬های برنامه¬های وفاداری از طریق پیش بین¬های وفاداری (رضایت، اعتماد، تعهد و قدردانی مشتری) تاثیر مثبت و معنی داری بر وفاداری رفتاری و نگرشی مشتری داشت.

کلید واژگان :

ارزش ادراک شده، برنامه¬های وفاداری، پیش بین¬های وفاداری، وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک