چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه میان مهارت¬های تفکر انتقادی و سواد رسانه¬ای کارمندان بخش مدیریت نقد و بررسی فضای مجازی و تحلیل پیام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. جامعه آماری محدود به تعداد یازده نفر از کارمندان بخش مدیریت نقد و بررسی فضای مجازی و تحلیل پیام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می¬باشد. روش پژوهش پیمایشی و از نوع همبستگی است. ابزار اندازه¬گیری در این پژوهش شامل آزمون تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم "ب" و پرسشنامه مهارت¬های سواد رسانه¬ای(شاهین،1390) است. داده¬های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و ضریب همبستگی اسپیرمن مورد تحلیل واقع شده است. براساس یافته-های پژوهش میانگین سواد رسانه¬ای کارمندان از میزان متوسط بالاتر و میانگین تفکر انتقادی آنان نیز از میزان متوسط پایین¬تراست. بین تفکر انتقادی و سواد رسانه¬ای و همچنین بین هر یک از ابعاد تفکر انتقادی و مهارت¬های سواد رسانه¬ای رابطه معنادار مشاهده شده است.

کلید واژگان :

تفکر انتقادی، مدیران بخش نقد و بررسی فضای مجازی و تحلیل پیام صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران، سواد رسانه¬ای



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک