چکیده :

هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر حل مسأله ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی است. روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل است. تعداد 66 دانش آموز دختر سال ششم ابتدایی شهرستان کازرون به عنوان آزمودنی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. که گروه آزمایش در معرض آموزش اجزا دانش فراشناخت قرار گرفت و گروه کنترل با روش سنتی متداول آموزش دیدند. برای مقایسه بین میانگین دو گروه از آزمون t – test و تحلیل کواریانس استفاده گردید. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیه ها نشان دهنده این بود که میانگین نمرات گروه آزمایش به طور معنی داری بیشتر از میانگین نمرات دانش آموزانی بود که به شیوه معمولی آموزش دیده بودند.

کلید واژگان :

فراشناخت، کار در گروه های کوچک، حل مسئله و نوشتن بازیابی.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک