چکیده :
				
				
 
   دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک 
			
			
             
             	
		بدنه هواپیمای مسافربری (از جنس آلیاژ آلومینیم 2024) به کرّات در صعود و فرود به ترتیب تحت تاثیر سرمایش تا دمای 55- درجه سانتیگراد و گرمایش تا دمای محیط قرار میگیرد منتهی تاثیر تغییرات دمایی فوق روی خواص کششی نامعلوم است. در این پژوهش در آزمایشگاه، شرایط کار آلیاژ بدنه هواپیما شبیهسازی شده و سپس تغییرات ریزساختار و به تبع آن، تغییرات مقاومت کششی و سختی پس از نگهداری به مدت 10 و 4 ساعت به ترتیب در دماهای 60- و 196- درجه سانتیگراد مطالعه شده است. نتایج نشان داده است که با کاهش دمای عملیات زیرصفر، سختی تقریبا بدون تغییر است اما خواص کششی نسبت به نمونه شاهد افزایش یافته و زمانیکه سرعت سرد کردن آهسته (کمتر از 1 درجه در دقیقه) بوده است بهبودی بیشتری در خواص کششی حاصل شده است.
کلید واژگان :چگالی تعداد ذرات، نیتروژن مایع، استحکام، سختی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6150648994851224
 - سال انتشار : 1396
 - نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
 - زبان : فارسی
 - محل پذیرش : اولین کنگره ملیکاربرد مواد و ساخت پیشرفته در صنایع
 - برگزار کنندگان : دانشگاه علم و صنعت ایران- دانشکده خودرو
 - تاریخ ثبت : 1396/07/05 08:55:48
 - ثبت کننده : سید ابراهیم وحدت
 - تعداد بازدید : 292
 - تعداد فروش : 0