چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی شخصیت معلمان ورزش بر میزان جلب دانش آموزان سال سوم دبیرستان نوشهر به ورزش های حرفه ای می باشد. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه آماری این پژوهش کلیه دبیران ورزش مرد و زن آموزش و پرورش شهرستان نوشهر به تعداد 30 نفر بوده اند که بر اساس روش سرشماري استفاده گرديده است بر اين اساس تعداد نمونه و جامعه باهم برابر مي باشد كه تعداد آن برابر با 30 نفر است. ابزار گردآوری داده ها، دو پرسشنامه سنجش شخصیتی مک کری و کوستا (1983) با پایایی 0.943 و پرسشنامه محقق ساخته جلب دانش آموزان به ورزش با پایایی 0.869 بود. روش تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی به کمک نرم افزار SPSS بود که از طریق تحلیل عاملی تاییدی روایی پرسشنامه ها مورد تایید قرار گرفت. یافته تحقیقی حاکی از این بود که از همه ابعاد شخصیت، از جمله: برون گرایی، دلپذیر بودن و وظیفه شناسی بر مولفه های ورزش حرفه ای و جلب توجه دانش آموزان سال سوم دبیرستان به طور معنی داری مرتبط هستند. نتایج تحقیق نشان داد دبیران ورزش ابعاد شخصیتی دانش اموزان سوم دبیرستان را بشناسند و از دانش آموزانی که دارای ویژگی های شخصیتی برون گرایی، دلپذیر بودن و وظیفه شناسی هستند برای انجام وظایف ورزشی حمایت بیشتری به عمل آورند و انعطاف پذيري را بعنوان شاخص اصلي براي دانش آموزان در نظر نگيرند

کلید واژگان :

شخصیت، ابعاد شخصیتی، ورزش حرفه ای، دبیران ورزش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک