چکیده :

علم روان‌شناسی کودک تنها در چند سده‌ی اخیر دنیای کودک را به عنوان دنیایی مستقل از بزرگسالان بررسی و با توجه به نمود فرایند رشد جسمی کودک رشد عاطفی، روحی و معنوی او را مد نظر قرار داد ه است و در همین مدت زمان کوتاه نیز پرده از شگفتی‌های دوران کودکی برداشته است. همان‌گونه که جورج اورول معتقد است بسیاری از مردمی که خودشان را بسیار فرهیخته و با فرهنگ می‌پندارند، در واقع دارای پشتوانه‌ی تخیلی قوی هستند که در زمان کودکی آن را کسب کرده‌اند. هدف از این مقاله مطالعه توصیفی روند پیدایش ادبیات کودک، انواع ادبیات کودک و عوامل مؤثردر ایجاد انگیزش و ترغیب کودکان به مطالعه می باشد.

کلید واژگان :

کودک، ادبیات کودک، مطالعه، راهکارها و روش های مطالعه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک