چکیده :

چکیده هدف از این پژوهش تعیین وضعیت سبک زندگی و مولفه های آن در معلمان آموزش و پرورش شهرستان بیله سواردرسال 93-92بوده است. روش تحقیق از نوع توصیفی و جامعه مورد مطالعه شامل کلیه معلمان زن و مرد آموزش و پرورش به تعداد 386نفر بودند که براساس جدول مورگان نمونه¬ای به حجم 190 نفر، به روش تصادفی طبقه¬ای انتخاب گردید. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد سبک زندگی استفاده شده است. نتایج بدست آمده از تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss نشان داد که میانگین سبک زندگی معلمان بیشتر از میانگین نظری (3) است همچنین آزمون t گروههای مستقل نشان داد که سبک زندگی در میان مردان و زنان تفاوت معناداری وجود ندارد. با توجه به یافته¬های تحقیق مبنی بر سطح مطلوب سبک زندگی معلمان، رهیافتهایی در جهت بهبود وضعیت موجود ارائه شده است.

کلید واژگان :

سبک زندگی و مولفه های آن، معلمان آموزش و پرورش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک