چکیده :

پژوهش حاضر به منظور نقش بازی های آموزشی ریاضی بر میزان یادگیری و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان ابتدایی انجام شد. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه مورد مطالعه کلیه دانشآموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 7931 39 بودند که تعداد آنها 71171 بود. تعداد 16 نفر از آنان به شیوه نمونه گیری نمونه گیری خوشه ای تصادفی و پس از - اجرای پرسشنامههای یادگیری و اشتیاق تحصیلی به طور تصادفی در گروه آزمایش و کنترل به طور برابر ) 96 نفر( قرار گرفتند. آزمودنیهای گروه آزمایش به مدت 76 جلسه، بازی های آموزشی ریاضی را دریافت نمودند و گروه کنترل آموزش را به صورت سنتی دریافت کردند. پس از اتمام جلسات، پسآزمون پرسشنامههای ذکر شده از دانشآموزان گرفته شد و دادهها با استفاده از نرمافزار spss و با بهکارگیری روش آماری کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای پژوهش حاضر نشان داد استفاده از بازی های آموزشی ریاضی،یادگیری و اشتیاق تحصیلی )عاطفی، رفتاری و شناختی( دانش آموزان را افزایش می دهد.

کلید واژگان :

کلمات کلیدی: بازی آموزشی، یادگیری، اشتیاق تحصیلی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک