چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسی موانع و راهکارهای استقرار آموزش ضمن خدمت الکترونیکی معلمان ناحیه دو آموزش و پرورش شهر خرم آباد از دیدگاه متخصصان بصورت روش توصیفی-پیمایشی انجام شده است. در این پژوهش از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شده و گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه "محقق ساخته" انجام گرفته است .بر اساس مبانی نظری،هشت مانع در آموزش ضمن خدمت الکترونیکی معلمان شناسایی و مورد پرسش قرارگرفت. روایی این پرسشنامه توسط اساتیدد راهنما تأیید شده است. برای سنجش پایائی پرسشنامه برای یک گروه نمونه 04 نفره اجرا و پایائی آن با محاسبه ضریب آلفای کرانباخ تعیین شده است. پس از اجرای نهایی تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت. یافته های این پژوهش نشان می دهد که متخصصان آموزش الکترونیکی ،از میان موانع هایی که مورد پرسش قرار 3(درصدکم اهمیت ترین / 5(درصد مهم ترین و موانع مالی با) 55 / گرفت بر اساس جدول رتبه بندی فریدمن موانع سازمانی) 40 5(درصد / موانع به شمار می روند. از جمله راهکارهایی که برای غلبه بر این موانع ارائه شده می توان به راهکارهای سازمانی) 91 0( درصد اشاره کرد. / 0(درصد و اجرایی ) 54 / 0(درصد ،فنی ) 52 / ، حقوقی) 57

کلید واژگان :

واژگان کلیدی: شهرستان خرم آباد،آموزش ضمن خدمت الکترونیکی، ،موانع و راهکارهای یادگیری الکترونیکی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک