چکیده :

روش تحلیل داده¬کاوی کمک زیادی به محققان برای استخراج دانش و اطلاعات مخفی¬ای کرده که در داده¬های مورد استفاده محققان به ارث رسیده¬اند. این بررسی، روش جدیدی را براساس مدل RFM گسترش¬یافته با استفاده از یک پارامتر اضافی، گرایش روش WRFM به الگوریتم K میانگین که توسط K¬ ی بهینه در روش تحلیل داده کاوی با توجه به شاخص دیویس-بولدین اعمال شده، و سپس طبقه¬بندی وفاداری محصول مشتری تحت مفهوم B2B مطرح کرده است. این روش توسعه برای شرکت ساپکو در ایران اجرا شده است. نتایج، توانایی فوق العاده¬ای برای شرکت جهت ارزیابی وفاداری مشتری¬اش در استراتژی بازاریابی طراحی¬شده توسط این موسسه در مقایسه با انتخاب تصادفی که معمولا توسط اکثر شرکت¬های ایران استفاده می¬شود را نشان می دهد.

کلید واژگان :

مدیریت ارتباط با مشتری، وفاداری مشتری، الگوریتم با معنای K، مدل RFM



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک