چکیده :

هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر ارزش ویژه برند بر پاسخ مصرف کنندگان عراقی: مطالعه موردی برند یک ویک میباشد. نوع پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی؛ روش پژوهش، توصیفی و پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، شامل مصرف کنندگان عراقی میباشد. نمونه گیری بر اساس فرمول کوکران با استفاده از روش آسان دسترس انجام شده است. ابزار پژوهش، پرسشنامه استاندارد میباشد که روایی صوری و محتوایی آن، پس از انجام مطالعات اولیه و تهیه چارچوب نظری های متخصصان و استادان تأییدشده و پایایی آن نیز از راه محاسبه پژوهش، با استفاده از دیدگاه ها؛ از نرم افزار استفاده شده ضریب آلفای کرونباخ به میزان ۲۵۸.۰ به دست آمده است. در واکاوی داده است. نتایج پژوهش نشان داده که ابعاد ارزش ویژه برند دارای ارتباط داخلی است. آگاهی از نام تجاری به طور مثبت بر کیفیت درکشده و تداعی های برند تأثیر می گذارد. وفاداری به نام تجاری عمدتاً توسط تداعی های تجاری تحت تأثیر قرار می گیرد. درنهایت، کیفیت درکشده، تداعی های برند و وفاداری به نام تجاری عوامل اصلی ارزش ویژه کلی برند می باشند. یافته ها همچنین اثبات تأثیر مثبت ارزش ویژه برند بر پاسخ مصرف کنندگان را نشان می دهند. علاوه بر این، چارچوب کلی پیشنهادشده به لحاظ تجربی در سراسر کشور مورد مطالعه قوی می باشد. فقط چند تفاوت مشاهده شده است.

کلید واژگان :

کلمات کلیدی: ارزش ویژه برند، پاسخ مصرف کننده، مصرف کنندگان عراقی، ارزش برند



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک