چکیده :

جهانی که ما در آن زندگی می کنیم در حال تغییر است .در قرن بیست ؛بیست و یک کودک یکی از افرادی است که در مدرسه وخانواده وجامعه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده ومهم تلقی می شود .می دانیم که کودک به تدریج رشد می کند اگر چه همانند هایی با سایر کودکان دارد .کودکان ونوجوانان در هر مرحله رشد دارای نیاز ورغبت خاصی می باشند که باید ارضا شوند وبرای این مهم استفاده از ادبیات وکودکان ونوجوانان در زمینه های داستان وشعر وقصه ضروری به نظر می رسد. مقاله حاضر با بهره گیری از روش توصیفی_تحلیلی کتابخانه ای –اسنادی، در پی آن است که با توجه به اهمیت نقش قصه وشعرتعاریف مربوطه وآثار تربیتی قصه وشعر؛نظرات اندیشمندان ونقش معلمان ودانش آموزان ،در پاسخگویی به سؤالات کودکان، راهکاری مناسب و صحیح استخراج و در اختیار خانواده ها و مربیان قراردهد. والدین و مربیان باید به خوبی بدانند هر چه استفاده ازقصه وشعرو داستانهای مناسب بیشتر باشد، تأثیر این آموزش و رسیدن آن به مقاصد مورد نظر ساده تر و سریعتر صورت می گیرد، شرح مبسوط این روش در متن مقاله ذکر می گردد. امیداست مربیان و والدین بتوانند با بهره گیری از این روش گامی مفید در تربیت کودکان و پرورش استعدادورشد مذهبی آنها بردارند

کلید واژگان :

قصه ، شعر ،مدرسه ،استعداد،معلمان،



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک