چکیده :

امروزه رابطه صنعت و دانشگاه با گسترش عواملي از جمله جهاني سازي، رشد روزافزون رقابت در سطح بين المللي و تغييرات سريع فناوري، بهسوي توسعه سريع بازار دانش، تغيير کرده است هدف اين مقاله شناخت مباني اصلي همکاري و ارتباط ميان دانشگاهها و سازمانها است. در صورتيکه بدرستي و بگونه اي اثربخش مديريت شوند منافع حاصله نيز حداکثر خواهند بود. روش تحقيق پيمايشي توصيفي با استفاده از منابع کتابخانه اي و مباني نظري علمي مي باشد در واقع با استفاده از پنجره جو هري و کاربرد آن در ارتباطات - بين سازماني ميتوان با افزايش ناحيه آشکار، ميزان آگاهي دانشگاه و صنعت را از يکديگر افزايش داد. در اين فرايند اگر فقط يک طرف اقدام به خودگشودگي نمايد و ديگري آن را انجام ندهد ارتباط برقرار نميشود. بنابراين يکي از اقداماتي که دانشگاهها و صنايع ميبايست در راستاي ارتباط صنعت و دانشگاه انجام دهند جلب اعتماد طرفين با خودگشودگي و مفاهمه است. نتايج حاصل نشان مي دهد که حضور دانشگاه در صنعت و اطلاع رساني به موقع و توجه به نيازهاي صنعت از يکسو و از سوي ديگر حضور صنعت در دانشگاه و توجه به توانايي هاي دانشگاه ها و سپردن نيازهاي تحقيقي خود به آنها باعث رشد و شکوفايي کشور خواهد شد.

کلید واژگان :

ارتباط صنعت و دانشگاه، مراکز تحقيقي، خودگشودگي، مفاهمه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک