امروزه رابطه صنعت و دانشگاه با گسترش عواملي از جمله جهاني سازي، رشد روزافزون رقابت در سطح بين المللي و تغييرات سريع فناوري، بهسوي توسعه سريع بازار دانش، تغيير کرده است هدف اين مقاله شناخت مباني اصلي همکاري و ارتباط ميان دانشگاهها و سازمانها است. در صورتيکه بدرستي و بگونه اي اثربخش مديريت شوند منافع حاصله نيز حداکثر خواهند بود. روش تحقيق پيمايشي توصيفي با استفاده از منابع کتابخانه اي و مباني نظري علمي مي باشد در واقع با استفاده از پنجره جو هري و کاربرد آن در ارتباطات - بين سازماني ميتوان با افزايش ناحيه آشکار، ميزان آگاهي دانشگاه و صنعت را از يکديگر افزايش داد. در اين فرايند اگر فقط يک طرف اقدام به خودگشودگي نمايد و ديگري آن را انجام ندهد ارتباط برقرار نميشود. بنابراين يکي از اقداماتي که دانشگاهها و صنايع ميبايست در راستاي ارتباط صنعت و دانشگاه انجام دهند جلب اعتماد طرفين با خودگشودگي و مفاهمه است. نتايج حاصل نشان مي دهد که حضور دانشگاه در صنعت و اطلاع رساني به موقع و توجه به نيازهاي صنعت از يکسو و از سوي ديگر حضور صنعت در دانشگاه و توجه به توانايي هاي دانشگاه ها و سپردن نيازهاي تحقيقي خود به آنها باعث رشد و شکوفايي کشور خواهد شد.
کلید واژگان :ارتباط صنعت و دانشگاه، مراکز تحقيقي، خودگشودگي، مفاهمه
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6151600045581932
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس کارآفرینی و کسب و کارهای دانش بنیان
- برگزار کنندگان : شرکت پژوهشی طرود شمال
- تاریخ ثبت : 1396/10/25 10:44:15
- ثبت کننده : امیر رضا نریمانی
- تعداد بازدید : 263
- تعداد فروش : 0