چکیده :

یکی از مهمترین موضوعاتی که سازمانها در شرایط رقابتی کنونی با آن سرو کار دارند،آگاهی از میزان رضایت مشتریان و نظرهای آنان در خصوص عملکرد سازمان ، محصولات و خدمات آن است.این مسئله برای سازمانهای خدماتی که محصولی ناملموس به مشتریان خویش عرضه میکنند از اهمیت مضاعف برخوردار است.امروزه دنیای کسب و کار به محیط پویا و رقابتی تر تبدیل شده است، و سازمانهای مختلف با چالش گسترش سهم بازار خود و پیدا کردن راههای جدید برای جذب، به دست آوردن، حمایت و حفظ مشتریان جهت افزایش درآمد مواجه میباشند .علاوه بر این، سازمان ها به دنبال افزایش بهروری،کاهش هزینه سربار و افزایش ارزش سهام خود می باشند. در چند سال گذشته به دلیل مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و دولتی بودن نظام بانکی و مهمتر از همه فزونی میزان تقاضا بر عرضه، همواره بانک های کشور مشتری مداری و ارکان آن را مورد بی توجهی قرار داده اند و نتوانسته اند به نحو احسن از بازاریابی نوین استفاده نمایند.گذر از اقتصاد صنعتی و از میان‌رفتن مرزهای جغرافیایی برای کسب و کار و به‌تبع آن شدت‌یافتن رقابت باعث شده تا مشتری به عنوان رکن اساسی، محور اصلی فعالیت‌های بانک مطرح شود.هدف از انجام این پژوهش اندازه گیری میزان وعوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک های شهرستان نور می باشد.سنجش رضایت مشتریان بر اساس مولفه هایی همچون کیفیت خدمات بانکی ، خصوصیات فیزیکی شعب ،روابط انسانی ، تبلیغات و آموزش انجام شده است و با استفاده از مدل کانو مورد آزمون قرار گرفته است. روش استفاده شده در این تحقیق ، روش توصیفی از نوع تحلیلی است که بعد نتیجه گیری شده است.

کلید واژگان :

مشتری ، رضایتمندی ، مدل کانو ،بانک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک